Sunday, May 1, 2011

hepi besday 26485

salammmmm


hepi belated besday to me....26 dah sekarang hokeyyyy...alhamdulillah, 26 tahun yang cukup2 indah, cukup2 sempurna, cukup2 bermakna...bukan tidak penah diduga, bukan tidak pernah rasa kepahitan, bukan xpenah rasa ketidaksempurnaan tapi alhamdulillah, kasih sayang MU, n semua yg ada disekeliling cukup2 mematangkan aku, cukup2 membantu aku menjalani hidup sebagai manusia, sebagai hamba, sebagai umat, sebagai anak, adik, kawan, sahabat sejati juga sebagai teman...YA ALLAH, aku bersyukur kerana diberi peluang utk bersama mereka utk 26 tahun ini, moga usia ini berpanjangan agar aku dapat terus berbakti pada mereka terutamanya,


7bulan aku memulakan tugas sebagai anak..alhamdulillah, belum pernah lalai dari tjawab itu..walaupun tidak seberapa nilainya dengan pengorbanan mereka membesarkan aku, mendidik aku, bersama aku susah n senang...walaupun tidak menyamai nilai wang ringgit hasil dari pendapatan abah, tapi aku tahu n yakin rm1 dari aku lebih hebat, lebih tinggi, lebih bernilai dari rm10k yang abah perolehi dari hasil kerjanya setiap bulan....rm1 mungkin tidak seberapa bagi org lain, tapi cukup2 bernilai buat abah n ma...yakin bila tshirt yg bernilai hanya rm100 disarungkan setiap kali keluar rumah, sedangkan abah mempunyai 4almari pakaian...tapi baju yg tidak seberapa dari aku yg dipilihnya...n aku tahu abah akan bagitahu pada semua kawan2nya sape yg belikan baju itu buatnya...ahahah...biasalah, kawan2 abah juga adalah 'ayah' aku......kain yg dibeli oleh aku digayakan ma dengan senyuman penuh makna......ditambah pula dengan pesanan kain utk cikyah n cikdah...aku tahu ma banyak bercerita pasal aku depan mereka...mereka juga 'ibu' buat aku...YA ALLAH, tiap kali aku memandang tindakan mereka, setiap kali itu jugaklah airmata ini mengalir...YA ALLAH, ampunkan keterlanjuran aku sebelum ini...ampunkan aku, berilah aku peluang utk terus berbakti mereka n mereka yg buat ma n abah tersenyum...:)


alhamdulillah, 26tahun ni juga ALLAH dah kurniakan sesuatu utk aku...alhamdulillah, dengan rezekiMU...moga rezeki yg diperolehi setiap saat ini adalah rezeki yang halal n diredhai..terima kasih juga sebab hadirkan sahabat2 yg cukup baik utk aku...sntiasa ada ngan aku walau susah n senang, percaya aku, yakin ngan aku, n sume2lah..tq, korang memang best... 26tahun ni jugak, aku rasa nikmat bergelar 'perantau'..alhamdulillah, aku rasa disayangi walau dimana aku ditempatkan...YA ALLAH, perancangan cukup2 hebat..Alhamdulillah, 'perkenalan' singkat dengan mereka (azan n hasanhusaini) banyak membantu aku...YA ALLAH, kau titipkanlah kebahagiaan pada mereka ini hingga ke alam syurga..tanpa mereka mungkin aku masih hanyut...hanyut dengan dosa silam..moga kehidupan mereka sentiasa dalam redhaMU YA ALLAh.


buat kawan2 n anak2 didikku...tq atas kiriman ucapan, doa n hadiah (dari korea pun ada)...heheheh..korang memang best...moga kasih sayang antara kita berpanjangan, moga kasih sayang ini diredhai. moga kasih sayang ini diberkati...alhamdulillah, sempurna idup ini dengan kehadiran kalian...



*xsabau nak balik umah jumpa abah n ma...ngeeeeeeeee, hadiah besday dah menunggu....hakhakhakhak...spesil punya...sampai kawin n ada anak pun macam ni k...ni perjanjian kita kan abah...wakakakakkak...luv d both of u much much much ....muahhhhxxx



qemanzane

02052011

1223

No comments:

Post a Comment