Sunday, June 7, 2009

Dikebas orang

Sheila ngan mama baru (majlis pertunangan 2 Oktober 2008)

salam, ari ni aku bergegas ke rumah wani(sepupu sheila)..aku kena jadi driver pengantin..huhu..acara akad nikad bermula jam 230 petang di sebuah masjid..masuk je masjid, abg kamera asyik shot je..macam artis la plak..aku ni kira macam pengapit sheila ler...xpenah2 duduk bersimpuh, ari ni terpaksa gagahkan diri duduk bersimpuh...mak oii, letih bangat sih..tapi aku rela lakukan apa saja buatmu sheila...hahaha...

Time tengok Iwan pegang tangan Tok Kadi, aku ingat balik perjalanan cinta Sheila...terlalu banyak tangisan dan kekecewaan yang dia alami sebelum dia temui cinta Iwan...Tapi ni la pilihan Allah SWT untuk manusia sebaik sheila...selama ni dia banyak dikecewakan, tapi rupanya Allah nak bagi yang lebih baik untuk dia..apapun,aku tumpang hepi tengok senyuman sheila...

Sheila, insan terbaik penah aku jumpa n aku bangga sangat dapat kenal dia...cuma kadang2 aku rasa rugi sangat cz baru mengenali dia sedangkan kami satu sekolah dari darjah 1 lagi cuma kelas je lain2..walaupun persahabatan kami baru 5tahun tapi dia la antara kawan yang paling sempurna untuk aku...moga persahabatan kita kekal dunia akhirat...

Iwan, walaupun belum kenal rapat lagi tapi aku yakin dia boleh jaga n pimpin sheila dunia akhirat..kali pertama kenal n keluar berbuka puasa ngan iwan, aku senyum sorang2....alahai, aku tak penah jumpa mamat sebaik iwan tapi iwan memang lelaki yang paling sesuai untuk miliki cinta sheila cz sheila 'budak paling comel n paling baik'...

Sambung citer nikah tadi, aku duduk kat tepi sheila sepanjang akad nikah berlangsung...dengan 3 kali lafaz, aku punya besprem dah dikebas orang tepat jam 250petang....nyampah betol...lepas ni aku n sheila dah xleh 'monggets' lagi, xleh makan magie tomyam n air tea o ais limau lagi, xleh tidur sekali lagi, xleh buat apa yang penah kitaorang buat...huhuhuhuhu...ramai sangat kat dalam masjid tadi, tapi paling merimaskan ialah abg kamera tu la...Ya Allah, tertonggeng2 dok ambik gambar...nak dapatkan shot terbaik la katakan...majlis persandingan berlangsung esok kat Golok@Thailand....

Buat Sheila n Iwan...tahniah...semoga perkahwinan kalian kekal dunia akhirat serta dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah....amin....

1 comment: