Wednesday, December 9, 2009

Jika Diuji


salammmmmmmmmmm....



Minggu ni aku cukup2 diuji olehNya...banyak sangat...satu persatu...adussss, kadang2 tu nak gak jatuhkan air mata ni...tapi aku dah janji xnak jatuhkan air mata lagi kecuali untuk yang hepi2 je...aku xnak air mata jatuh sampai menjatuhkan semangat aku...huhuhu...

serabutnyerrrrrr....ngan asgmentnyerrrr, presentationnyerrrr, kelasnyerrrr, tesisnyerrrrr, pangkornyerrrrr, datanyerrrr...sume cukup2 bermasalahhh....Dia memang nak menduga aku....sama ada aku dah stat lalai n Dia nak mengingatkan aku kembali atau Dia sedang merancang yang TERBAIK untuk aku....n aku yakin, Dia sedang merancang untuk aku cz Dia lebih tahu apa yang terbaik buat aku.......moga keadaan ini tidak berpanjangan dan Dia buka jalan penyelesaian untuk aku.....ameeeen

Rasulullah SAW bersabda, apabila seseorang mukmin diuji oleh Allah dengan sesuatu bencana pada tubuhnya, Allah SWT berfirman kepada Malaikat penulis amalnya, "Tulislah juga untuknya amal-amal salih yang biasa dia lakukan."Kemuadian jika Tuhan hilangkan bencana yang menimpanya itu. Tuhan jadikan dia hidup berkeadaan baru (bersih suci dari dosanya, dan jika Tuhan mengambil nyawanya, diberikannya keampunan serta dikurniakan rahmat kepadanya." (Riwayat Anas Radiallahu an hu)

Hidup tidak terlepas daripada dugaan, tetapi itu bukan bermakna Allah SWT membenci kita atau sengaja ingin menyusahkan kita. Ada 'SESUATU' yang ingin Dia berikan. Oleh itu, setiap manusia hendaklah menerima segala ujian Allah dengan hati yang tabah, sabar dan redha.

Qemazane

1 comment: